Czy media społecznościowe mogą być pomocne w poszukiwaniu pracy?

Czy media społecznościowe mogą być pomocne w poszukiwaniu pracy?

Eksperci zajmujący się badaniami na rynku pracy przekonują, że obecnie zdobycie wymarzonego zatrudnienia dla kandydata stanowi coś na kształt pełnoetatowego zajęcia. Chodzi po prostu o to, że poszukiwanie pracy powinno przede wszystkim być aktywne. Kandydat powinien promować swoją osobę. Samo wysłanie aplikacji w odpowiedzi na ogłoszenie rekrutacyjne może bowiem nie przesądzić o sukcesie. Warto więc szukać wszelkich sposobów na to, aby potencjalny pracodawca nas dostrzegł. Pomocne mogą okazać się w tym wypadku media społecznościowe. Nie chodzi tutaj jednak o tradycyjne portale, na których wymieniamy się wiadomościami i zdjęciami ze znajomymi, ale o portale o charakterze branżowym. Swój profil warto więc założyć na portalach rekrutacyjnych czy tych służących do komunikacji pomiędzy kandydatami i pracodawcami. Pomocne mogą okazać się także strony skupiające specjalistów określonej branży. Specjaliści do spraw rekrutacji przekonują bowiem, że większość działów HR zagląda na portale społecznościowe w poszukiwaniu idealnych kandydatów na stanowiska, na które prowadzą właśnie rekrutację. Z aktualnych badań rynku wynika, że również sami pracodawcy chętnie przeglądają profile. Social media mogą więc stać się idealnym miejscem do promowania naszego zawodowego wizerunku. Warto jedynie zadbać o to, aby nasze konto zawierało informacje o doświadczeniu zawodowym i było w pełni profesjonalne.