
Urząd pracy jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie pomagać obywatelom w poszukiwaniu pracy. Oczywiście nie jest to jedyne zadanie takowego urzędu tym niemniej jest to zadanie na pewno podstawowe. W jaki sposób urząd może pomóc i komu może służyć pomocą? Przede wszystkim, jeżeli chodzi o pomoc osobom poszukującym pracę może urząd służyć ofertami pracy pochodzącymi od pracodawców. Mowa tu o rozwiązaniu zgodnie, z którym pracodawcy zgłaszają swoje oferty do urzędu, a on przedstawia je osobom mającym odpowiednie kwalifikacje czy doświadczenie lub wykształcenie. Aby jednak móc skorzystać z takowej pomocy trzeba najpierw się zarejestrować w odpowiednim urzędzie pracy. W takim wypadku mamy do czynienia z potrzebą wypełnienia określonych formularzy i przedstawienia określonych dokumentów. Jeżeli zarejestrujemy się w takowym urzędzie pracy możemy nie tylko uzyskać pomoc w znalezieniu pracy, ale również uzyskujemy prawo do bezpłatnej opieki medycznej. W takim wypadku składka zdrowotna jest za nas opłacana przez państwo. Poza tym urzędy pracy oferują zarejestrowanym szereg różnego rodzaju szkoleń i kursów, dzięki którym mogą oni podnieść swoje kwalifikacje lub uzyskać nowe. To również może być pomocne w poszukiwaniu pracy. Jeszcze inną sprawą jest wspieranie inicjatyw związanych z zakładaniem przez bezrobotnych własnej działalności gospodarczej.