Marketing przy udziale kolorów i zapachów

Marketing przy udziale kolorów i zapachów

Z pewnością nie jeden raz zostaliśmy zachęceni do wypicia filiżanki kawy, skuszeni rozchodzącym się aromatem świeżo mielonej kawy. Zapach świeżo upieczonego pieczywa także działa na nas pobudzająco. Nietypowy marketing zapachowy – rozpylanie w powietrzu odpowiednio dobranych mieszanek zapachowych, które działają niemal natychmiastowo na nasze zmysły. Tym samym, wzrasta sprzedaż, a o to właśnie chodzi. Dlaczego zapach ma taką siłę oddziaływania? Zapachy, które znamy od najwcześniejszych lat kojarzą się nam z dzieciństwem, najbezpieczniejszym okresem w życiu, z beztroską, z najprzyjemniejszymi chwilami. Pamiętamy je przez całe życie, dlatego np. zapach czekolady, pomarańczy, pozwala nam w jednej chwili wrócić do tych czasów, jeszcze raz poczuć się jak dawno temu. Podobnie jest z zastosowaniem kolorów w reklamie, w obrębie sklepu – żywe, mocne, agresywne kolory mają nas pobudzać, a spokojne, stonowane – mają nas uspokajać, wyciszać. Specjaliści od reklamy i marketingu stosują te dwie techniki jako swoją tajną broń w pogoni za klientem. Coś, co jest przeznaczone dla klienta poważnego, eleganckiego, dojrzałego, musi być reklamowane w podobnym stylu. Nastolatki wolą reklamy barwne, agresywne, krzyczące, zgodne z wiekiem i ich młodzieńczym charakterem. W ślad za tymi dwoma formami marketingu idzie marketing szeptany, czyli reklama z ust do ust – że najlepsza kawa jest tu i tu, że najlepsze pieczywo można kupić na tej ulicy, i tak dalej. Każdy z nas codziennie reklamuje jakieś produkty, usługi, nawet nie myśląc o tym, że to jest właśnie działanie marketingowe.

[Głosów:3    Średnia:4/5]

Both comments and pings are currently closed.