
Decydującym momentem od którego zależy czy dostaniemy pracę o którą się ubiegamy jest rozmowa kwalifikacyjna. Przed rozmową powinniśmy odpowiednio się do niej przygotować. Powinniśmy przede wszystkim zapoznać się z firmą, do której rekrutujemy. Często zdarza się, że osoby poszukujące pracy wysyłają tak dużo CV, że zapominają lub nie wiedzą na jakie stanowisko aplikują. Pracodawca jest zainteresowany tylko takimi osobami, które naprawdę chcą zdobyć pracę na danym stanowisku i w danej firmie. Jeśli podczas rozmowy okaże się, że niewiele wiemy na temat firmy do której aplikujemy, pracodawca odniesie wrażenie, że na pracy tej nam nie zależy. Kolejnym warunkiem koniecznym podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest szczerość. Prawdziwe informacje powinniśmy zawrzeć w naszym CV, ale także tylko prawdziwe informacje powinniśmy podawać podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Nieszczerość od razu dyskwalifikuje kandydata. Już wcześniej warto jest pomyśleć o tym, jakie informacje chcemy przekazać osobie rekrutującej. Musimy być przygotowani na odpowiadanie na pytania związane nie tylko z doświadczeniem i wykształceniem, ale także z naszymi zainteresowaniami czy osiągnięciami. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej powinniśmy także ograniczyć uczucie stresu. Musimy zachowywać się jak najbardziej naturalnie, a także być pozytywnie nastawieni i otwarci.