Marketing poprzez działania promocyjne

Marketing poprzez działania promocyjne

Czy klienci lubią zbierać punkty, znaczki, które w odległej przyszłości wymienią na konkretny towar? Niekoniecznie. Niektórzy ciułają punkciki na swoich kartach, ale bez większego przekonania. Wszyscy klienci najbardziej lubią promocje tu i teraz. Korzyści z zakupu w danym sklepie odnosi się natychmiast – długotrwałe czekanie na obiecaną nagrodę, po jakimś czasie po prostu zniechęca. Promocja krótkotrwała jest tańsza, zwiększony przypływ zysków również jest jednorazowy. Należy więc dobrze opracować strategię promocyjną, zastanowić się, które towary możemy włączyć do jakiej promocji – czy długotrwałej, czy szybkiej. Dla tych, którzy lubią zbierać punkty, długotrwała promocja jest jednocześnie programem lojalnościowym – klient sam decyduje, czy chce tu kupować czy nie, ale zbiera punkty, więc potem sklep go wynagradza. Inna sprawa, że często upusty cenowe, czy rabaty za zgromadzone punkty są wręcz śmieszne w stosunku do kwoty, jaką klient zostawił w sklepie poprzez kilkumiesięczne zakupy. Najlepsze więc są chyba promocje z zaskoczenia, w różnych dniach, w różnych porach – gdy klient kilka razy trafi na zakupy akurat w momencie promocji, będzie tu częściej zaglądał, choćby na zasadzie – a nuż coś się znowu trafi. Marketing jest bardzo rozległym tematem – dobre działania promocyjne, reklamowe mogą w dużym stopniu zwiększyć przychody. Każdą strategię, każdy pomysł trzeba jednak dokładnie przemyśleć, aby skutek nie był odwrotny do planowanego.

[Głosów:3    Średnia:4/5]

Both comments and pings are currently closed.